Δημοσιογράφος του «Πρωινού» χτυπήθηκε από τον καρκίνο: «Ψηλάφισα το στήθος µου και ανακάλυψα µια συµπαγή μάζα»

Η Δήμητρα Καρλιάμπα, δημοσιογράφος με μακρά πορεία στον χώρο των ΜΜΕ και συνεργάτιδα της εκπομπής «Το Πρωινό» στον ANT1 δίπλα στον Γιώργο Λιάγκα τα τελευταία χρόνια, μίλησε ανοιχτά για τη δύσκολη μάχη που έδωσε με τον καρκίνο του μαστού.

Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Secret και τη Σάσα Σταμάτη, περιέγραψε αναλυτικά την περιπέτεια της υγείας της, από τα πρώτα συμπτώματα μέχρι τη διάγνωση και τις θεραπείες που ακολούθησαν. Όπως αποκάλυψε, όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2022, όταν άρχισε να αισθάνεται επίμονες ενοχλήσεις στο στήθος της.

Η στιγμή που ανακάλυψε τη νόσο

Η ίδια θυμήθηκε:

«Τον Αύγουστο του 2022 ξεκίνησαν ενοχλήσεις στο στήθος μου. Επειδή εκείνη την περίοδο είχα έμμηνο ρύση, θεώρησα ότι ήταν πόνοι ορμονικοί. Όταν αυτό τελείωσε, ο πόνος συνεχιζόταν στον δεξί μου μαστό, ένας πόνος επίμονος, καθημερινός, σαν κάψιμο και τράβηγμα μαζί».

Στη συνέχεια εξήγησε πώς εντόπισε τη μάζα που την ανησύχησε:

«Μια µέρα που έκανα µπάνιο ψηλάφισα το στήθος µου και ανακάλυψα µια συµπαγή µάζα. Αυτό ήταν! Ξεκίνησα να κλείνω ραντεβού σε διαφορετικούς γιατρούς: εξετάσεις, παρακέντηση, βιοψία και αρχές Ιανουαρίου του 2023 έµαθα ότι έχω κακοήθεια στο στήθος. Ηταν Παρασκευή, θυµάµαι, τηλεφώνησα στον γιατρό και µου είπε: «∆ήµητρα, είναι κακοήθεια, πρέπει να έρθεις από το γραφείο, να ξεκινήσουµε»».

Το σοκ της διάγνωσης και η στήριξη της μητέρας της

Η δημοσιογράφος αναφέρθηκε στο ισχυρό συναισθηματικό πλήγμα που δέχθηκε όταν έμαθε τα αποτελέσματα της βιοψίας, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο ενημέρωσε τη μητέρα της:

«Όσο καιρό έκανα εξετάσεις είχα πει µόνο στη µαµά µου ότι µε ενοχλούσε, χωρίς λεπτοµέρειες. Της είπα ότι είναι κακοήθεια µόνο όταν βγήκε η βιοψία και τηλεφωνικά, γιατί δεν άντεχα να δω το βλέµα της. Ηταν σαν να γκρεµίστηκε ο κόσµος µου, µεγάλο σοκ, µε όποια έξαρση συναισθηµατική µπορείς να φανταστείς, αλλά ταυτόχρονα µε µια αστείρευτη δύναµη και αισιοδοξία, που ειλικρινά ούτε ήξερα από πού πήγαζε. ∆εν πίστεψα ούτε µία στιγµή ότι θα πεθάνω».

Παρά τη δύσκολη πραγματικότητα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, η Δήμητρα Καρλιάμπα συνέχισε να εργάζεται και να διατηρεί όσο το δυνατόν πιο φυσιολογική καθημερινότητα.

Η μάχη με τις θεραπείες

Καθοριστικό ρόλο σε όλη τη διαδρομή έπαιξε η στήριξη που έλαβε από τους ανθρώπους που βρίσκονταν δίπλα της. Όπως ανέφερε:

«Το πήγα επιθετικά, όπως επιθετικό ήταν και αυτό σε µένα, δεν του χαρίστηκα. Είχα µια δύναµη και µια αισιοδοξία ότι θα το νικήσω. Βέβαια, σε αυτό το σηµείο να πω ότι είχα κι έχω εξαιρετικούς γιατρούς! ∆έχτηκα πολλή αγάπη από την οικογένεια και τους φίλους µου, πολλή στήριξη και κατανόηση στο εργασιακό µου περιβάλλον. Ολα στο πολύ! Η µανούλα µου στάθηκε κερί αναµµένο. Ηταν εκεί πάντα δίπλα µου, στωικά, σε όλες τις εξάρσεις µου και τις δύσκολες µέρες µου! Ηταν µια περίοδος σκοτεινή, που την πέρασα όµως µε τόση αγάπη και πίστη στον Θεό και στους αγίους – και δεν µε εγκατέλειψαν».

Μετά το χειρουργείο και τα αποτελέσματα των εξετάσεων, πληροφορήθηκε ότι θα έπρεπε να ακολουθήσει ένα απαιτητικό θεραπευτικό σχήμα. Όπως εξήγησε:

«Είχα µεταστατικό καρκίνο του µαστού, επιθετικό και ορµονοεξαρτώµενο. Αυτό σήµαινε χηµειοθεραπείες και ακτινοθεραπείες. Οταν αντιλήφθηκα ότι θα χάσω τα µαλλιά µου, είπα στον ογκολόγο µου να µου το επιβεβαιώσει, γιατί δεν θα µπορούσα να το διαχειριστώ. Εκλεισα ραντεβού για περούκα και, όταν άρχισαν να πέφτουν τα µαλλιά µου, επειδή ήταν µεγάλο το σοκ, πήγα, µου ξύρισαν όσα µαλλιά είχαν µείνει και έβαλα την περούκα µου. Ηθελα να είµαι περιποιηµένη και όµορφη. Ηταν η άµυνά µου για να νικήσω το τέρας».

Το μήνυμα για την πρόληψη

Μέσα από τη δική της εμπειρία, η δημοσιογράφος θέλησε να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς όλες τις γυναίκες σχετικά με τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης:

«Πρόληψη, πρόληψη και πρόληψη! Να ακούµε το σώµα µας και να πηγαίνουµε στον γιατρό. Αυτό σώζει ζωές. Είναι σοκαριστική περιπέτεια και θέλει δύναµη, αισιοδοξία και πίστη. Ποτέ δεν είπα «γιατί σε µένα;». Οταν βλέπω παιδάκια να νοσούν, δεν έχω κανένα δικαίωµα να σκεφτώ τι έπαθα».

Το νέο ξεκίνημα μετά τη δοκιμασία

Η περίοδος της ασθένειας αποτέλεσε, όπως αποκάλυψε, και την αφορμή για να δημιουργήσει κάτι δικό της. Μέσα από την ανάγκη να βρίσκει μικρές στιγμές χαράς, γεννήθηκε η ιδέα ενός διαδικτυακού καταστήματος με ρούχα και αξεσουάρ.

«Σε εκείνη τη σκοτεινή περίοδο της ζωής µου έκανα πολύ scroll στο κινητό. Κοίταζα συνέχεια ρούχα, αξεσουάρ, καλλυντικά, για να ξεχνιέµαι από το πρόβληµα. Επειδή πάντα είχα µια µεγάλη αγάπη στα ρούχα, ήθελα να δηµιουργήσω κάτι δικό µου, που να µου δίνει χαρά. Αφού, λοιπόν, έψαξα πάρα πολύ για εταιρείες χονδρικής, σιγά-σιγά αυτό ωρίµασε µέσα µου κι έγινε ανάγκη µοιράσµατος. Ετσι, τον Μάρτιο άνοιξα το διαδικτυακό µου κατάστηµα στο Instagram, το @atelier_1311. Το νέο µου εγχείρηµα είναι το δεύτερο “παιδάκι” µου, µετά τη Minnie, το σκυλάκι µου, το οποίο πήρα µόλις τελείωσα µε την περιπέτεια της υγείας µου και αφού ο γιατρός µου µού ξεκαθάρισε ότι το θέµα του παιδιού πρέπει να το ξεχάσω, αν θέλω να παραµείνω υγιής. Οπότε δηµιούργησα τα δικά µου “παιδάκια”».

Με αυτόν τον τρόπο, η Δήμητρα Καρλιάμπα κατάφερε να μετατρέψει μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο της ζωής της σε αφορμή για ένα νέο δημιουργικό ξεκίνημα, διατηρώντας παράλληλα το μήνυμα της πρόληψης και της αισιοδοξίας στο επίκεντρο της προσωπικής της ιστορίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ